Klaipėdos uostas iki 2028 metų už 11 mln. eurų planuoja elektrifikuoti kai kurias uosto krantines

Pirmosios keturios 5,3 mln. eurų (be PVM) vertės stotelės Centriniame ir Klaipėdos konteinerių terminaluose turėtų veikti 2026 metais. Pirmiausia jos bus skirtos į „DFDS Seaways“ ir „TT-Line“ keltams, taip pat konteinerius gabenantiems laivams bei kruizų laineriams, Klaipėdos uosto laivynui, trečiadienį pranešė Klaipėdos uosto direkcija. „Krantinių elektrifikavimas – tai ne tik technologinis šuolis, bet ir reikšmingas indėlis į Klaipėdos miesto bei uosto aplinkosaugą“, – pranešime teigė Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Algis Latakas. Šiuo metu į Klaipėdos uostą atplaukę laivai daugiausia naudoja dyzeliną. Pasak uosto direkcijos, remiantis pernai jo poveikį vertinusių mokslininkų išvadomis, elektros stotelės krantinėse gerokai sumažintų CO2 emisijas. Įranga elektros stotims surenkama Estijoje, ją tieks ir montuos Estijos koncerno „BLRT Group“ įmonės „BLRT Era“ Klaipėdos filialas. Įgyvendinęs projektą Klaipėdos uostas pirktų vėjo ir saulės parkų elektrą. Krantinių elektrifikavimo projektui numatytas 8,6 mln. eurų europinis finansavimas.